Čichací soli - jak často je používat a jak z nich vytáhnout maximum?

V minulém díle této série jsme si řekli, jak sůl správně použít, aniž by sis vypálil všechny sliznice. Dneska mrkneme spíš na to, jak často je vhodné sůl používat, jak s ní zacházet a kde ji skladovat tak, aby vydržela co nejdýl.

Čichací soli od A do Z

V prvé řadě mrkneme na to, jak často je čichání ještě ok. Obecně se čichací soli hodí jen na pushnutí maximálky. Díky jejich účinkům tě totiž přepnou do jinýho světa, kde neexistuje soustředění na techniku a pomalý opakování. Tím pádem je jasný, že frekvence používání se bude zásadně lišit od tvýho tréninku. Snesitelná hranice se pohybuje někde mezi 2 - 4 kopačkama za týden.

Ať už přičichneš jednou za měsíc nebo třikrát za trénink, je fajn dodržovat základní pravidla pro skladování a používání. Díky tomu se prodlouží životnost soli a ty tak nebudeš muset vyhazovat tisíce ročně. Těch pár základních jsme sepsali do následujícího seznamu.

  1. Vždycky se ujisti, že je sůl po cvičení pořádně zavřená.
  2. Soli nejvíc škodí kyslík, proto i mezi jednotlivýma sérkama dávej pozor, aby sůl nevětrala.
  3. Pokud se ti zdá, že sůl slábne, zkus do ní přidat trochu vody a protřepat (množství záleží na velikosti a typu, radši opatrně pěkně na vlastní nebezpečí!)
  4. V případě častého používání se může stát, že ti síla přestane stačit, pak je čas sáhnout po něčem silnějším (jako třeba Nejsilnější na světě nebo Zmrtvýchvstání)
  5. Na sílu soli má vliv i teplota - v teple je silnější, v zimě naopak slabší. Pokud víš, že sůl nebudeš delší dobu používat, je nejlepší ji šoupnout do temna a chladna - jen nezapomeň na řádné označení, nechceme, aby ti stará šla po půl roce uklízet a nasosala se z 2 cm celá zvědavá, co to vlastně je. :-)

Nezapomeň, že soli jsou pouze pro starší 18 let a je potřeba s nima zacházet opatrně a nejlíp pod dohledem sparinga, jedná se o chemickou látku.

Pro maximální užitek z efektu soli je ideální užívat ji 1 - 2 x týdně u vhodných cviků (ideál jsou komplexní cviky silového trojboje) při pokojové teplotě. Pokud jsi sůl měl přes noc v kufru, nech ji chvíli odstát (zavřenou) a ohřát se. Po použití, i mezi sérkama, ji pořádně zavírej a dávej bacha, ať zbytečně nevyvětrá. Pokud už se tak stane, zkus nakapat trochu vody, protřepat, nemíchat a zase nechat chvíli odstát. V případě, že i tak je ti sůl moc slabá, mrkni po silnější variantě - vždycky je vhodné začínat na slabších a vypracovat se na silnější podle zkušeností.

Čichací soli od A do Z 2

Na závěr si v krátkosti zopakujeme, pro koho vlastně jsou čichací soli vhodné. V minulosti sloužily hlavně ve zdravotnictví, kde se používaly ke křísení. V současné době jsou nejpopulárnější mezi silovými sportovci, takže pokud jsi strongman, powerlifter, kulturista nebo jen hobbík, co si rád v gymu dělá PR, tak ti čichací sůl může dělat slušného pomocníka. Svou úlohu mohou také sehrát u hráčů sportovních her (hokej, basketbal, volejbal, florbal…), kdy si před zápasem nebo před střídáním čuchneš a jdeš do akce. Pokud nejsi ani jedno z toho, tak na to ser a nic nekupuj, i když čichací sůl může použít jakýkoliv sportovec, který potřebuje před svým výkonem nakopnout.

Jediný prodejce v ČR

Jsme jediný distributor našich produktů v ČR. Jen s náma můžeš tahat jako bůh!